7.1.15

Ben Bu Ülkede "Yaşamak" İstiyorum

Herkesin dilinde, birçok kişinin Facebook iletisinde, son yıllarda hep aynı laf:
"Ben bu ülkede yaşamak isteMİyorum!"

Hayır canım, söylem tam tersi olmalı, başlıktaki gibi olmalı aslında. Zaten biz bu ülkede "yaşamıyoruz" ki! İdare ediyoruz, yaşamaya çalışıyoruz, alttan alıyoruz, görmezden geliyoruz.

Doğru cümle, "Ben bu ülkede yaşamak istiyorum, festivallerle, kutlamalarla, güzel haberlerle, başarılı insanlarla birlikte yaşamak istiyorum"

Kaçmayalım bu güzel ükeden, her yanında ayrı bir değer olan bu topraklardan. Savaşmayalım, konuşalım; sinirlenmeyelim gülelim; kavga etmek yerine oturup sohbet edelim. Evet belki siyasilerle bunu yapmak zor, evet onlara ulaşmak çok zor. Biz kendi içimizde, dilimizde bir olalım, beğenmediklerimizi, -siyasi isimler olsa bile- asimile edelim.

Biz bu ülkede "yaşamak" isteyelim, yeter ki "yaşamak" çabasını verelim.

2 yorum: